Der er nu gået en lille uge, jeg er flyttet ind på et lille rum, som jeg er tryg ved. Kommet i en dejlig klasse fyldt med ligeså interesseret friluftsnørder, som jeg selv. Har fjeldet 360-om mig. Jeg er velsignet det må jeg sige...
Vi havde vores første tur i fjeldet i torsdags, en del af intro ugen, en ryste sammen tur. Vi havde svømme test med alt tøjet på, nogle forskellige samarbejdslege og en vandretur i fjeldet. Det var en rigtig hård tur op, det gik stødt opad, men da vi gennembløde og forpustet nåede toppen var det hele turen værd. En top så fin med brutal natur omkring i form af høje klipper, nabo-bjerge, forskudte stærke træer der havde overlevet her på toppen. En levende, mørk himmel med små huller af blå himmel... Den havde lærene regnet godt ud, vi er alle totalt spændte på hvad der mere kommer til at vente os.
Klassen indbyrdes aftalte at overnatte i skoven i weekenden. Så lørdag eftermiddag, mødtes vi og vandrede derop af, turen var en skøn cocktail af masser af hygge rundt om bålet, danske jokes (-de synes virkelig vi er intelligente... Norsk-comedy;
http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk), snobrød, på norsk pindebrød, gode røverhistorier, en spejlblank sø og natur så skøn og med modne blåbær.

Da tiden var til at lægge sig, var himmelen stjerneklar og jeg faldt i søvn under cassiopeia som strålede klart bag siluetten af trækronerne, da jeg slog øjnene op til en ny dag, var himmelen blå og stod i fin kontrast til de grønne træer. Rigtig dejlig tur, det er så fedt at mærke at folk vil dette ligeså meget som en selv. Jeg er taknemmelig.
Jeg skal på tur i otte dage fra på fredag af, så der vil jeg ikke være til at komme i kontakt med. Faget hedder Kyst, så vi skal ud og sejle, lære at læse søkort, orienterer os om vind og vejr. Osv.
Jeg har fået oprettet Skype, men jeg kan ikke finde ud af at inviterer folk, så i må meget gerne inviterer mig, så jeg kan kontakte jer over computeren, hvis det er.
Jeg har det rigtigt godt ellers, holder stadig mine negle flotte, har ikke røget i to dage nu, forstår mere og mere af det norske sprog, (- det er noget af en udfordring og der bliver meget ekstra arbejde iforhold til det... Men det er ok, det går fremad og det er jo det vigtigste.)
sover godt om natten, roder fordi der ikke er tid til at rydde op når man bor i Norge. Så det er nogle fantastiske indtryk og udtryk jeg har mødt denne første uge på mit Eventyr i det nordlige...
Ja, livet er en gave...