onsdag den 19. august 2009

Ikke mere hjemløs i Bø...

Mine kære venner, veninder og familie...

Som skrevet tidligere har jeg været hjemløs indtil for to min siden... Det var sådan at jeg tog hertil i den bedste overbevisning om at en bolig ikke ville være noget problem at finde... Men det var det, at være hjemløs i et andet land er ikke morsomt... Det har været hårdt ikke at have et sted at kunne kalde hjem, ikke at kunne fylde køleskabet op, ikke at have en seng at flade ud på efter en dag fuld af nye indtryk og informationer.

Jeg har ringet og ringet til Gud og hver mand her i Bø om et sted at bo, tør ikke at tænke på min telefonregning i næste måned, fy føj da...

Jeg har kunne holde min optimisme oppe om at finde en bolig lige indtil i dag, men idag blev jeg modløs, min optimisme var en smule slidt op. Jeg er så lige kommet hjem fra skolen idag og prøver endnu engang at søge på bolig, da det ringer på døren. En dame i midt 40'erne skal hente en nøgle, vi kommer i snak og hun siger hun lige har været i DK og elsker DK mennesker og landets natur, lille salut til kære DK. Men vi kommer ind på min hjemløssituation og hun nævner at hun har fem hybler, men de er alle optaget. Øv... Vi siger farvel og jeg fortsætter min søgning.

Fem min. efter ringer det på døren igen og der står hun igen og er nu blevet min redning, hun stråler og siger at en af hendes lejer har lige sagt op og hun har en ledig hyble nu, eget bad, egen indgang, lille køkken med lille bord og stol, til mig for 2450kr. alt inkl. i danske penge er det omkring 2000kr.

Det ligger lige uden for byen, et af mine ønsker, det er privat leje, et af mine ønsker, det er billigt, et af mine ønsker, det er mit eget, også et af mine ønsker.

Juhuu... hvor tålmodighed er en dyd. Det kunne ikke være bedre.

Imorgen skal vi ud og have svømme test med alt tøj på og på vandretur i fjeldet.

Vi ses, så opmundret jeg er over det med bolig. Tak gode Gud.

4 kommentarer:

  1. Stort tillykke med boligen!
    Glæder mig til at høre mere om Bø og livet i det nordnorske!

    SvarSlet
  2. Fantastisk sara, Gud er trofast. Har tænkt og bedt for dig.

    Vi må ringes snart, vi prøvede at ringe i går.

    Kys

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt at høre -tillykke kære Pige!

    Jeg tænker sådan på dig! Har skrevet en besked til dig på facebook, men er i tvivl om den er nået frem til dig??

    Gid det var mig der skulle bo i Bø.. Nyd det kære..

    Jeg nyder at læse herinde og glæder mig helt vildt til at følge med herinde -du skriver SÅ smukt. Bare i disse to indlæg har flere sætninger inspireret mig stort!

    Kærlige Tanker og masser af kærlighed Fra Johanne

    SvarSlet
  4. Hi gamle ven. Hold op, det er lang tid siden. Dumpede lige ind på din fine blog her. Hvor er det sejt, at du er taget på eventyr i Norge! Og har fundet et sted at bo! Gud er god og trofast.

    Min kone Maria og jeg har også en lille blog, hvis du skulle få lyst til at kigge forbi: mariaetsam.blogspot.com

    Ser frem til at få nogle gode hiking tips :)

    Blessings,
    Sam

    SvarSlet