mandag den 7. september 2009

Vandene er mine venner... Risøya.

Det er lidt knebent med tiden i denne periode...
Men billederne fortæller min tur ved Risøya kyst.
Masive både, tunge hedninger, dennes navn er; IVER
Vidunderlig følelse at ride på vandenes vinde, man blir afhængig.
Havre-müsli-grød med tranebærsirup og bananskiver, mums.
-og "Alt det bedste fra havet" bla. albue-snegle, rejer og grise-tang.
Håndværk, kan nu også lave tre-trådet-bak-reb og lappe enderne med voks-garn... Jeg er vild med det.Vores højt respekteret vejledere, med forskellig viden og personligheder. Gode mænd.Hyggelige stunder ved bålet i måneskinnet, Cecilie og jeg lavede pandekager på trangia til gruppen den aften.

Cecilie og jeg der er dybt optaget af navigation på havets vande, meget spændene for en kort-nørd som jeg.

Fisk i masse-spande-vis... Stor udfordring for mig, I ved hvordan jeg har det med levende væsner, som ikke er mennesker. Men med lidt højttalende selv-coaching igennem dagens rensning, spisning og studering af fisk, krabber og skalddyr gik det overraskende fint.
Til slut en lille hilsen fra Lifjell, Liheia. Gorm og jeg der plukker vilde blåbær.

Jeg savner jer alle, det hele går meget stærkt og vi har kun en uge hjemme og så går turen på vandene igen, ikke i vikinge-både, men i elver-kanoer.

Elsker jer, familie og venner, tak folkens for jeres tanker og hilsner de er stor opmundring for mig. Jeg har modtaget jeres breve idag Maria og Nille-pigen. Tusinde tak. Varmer så dybt.

1 kommentar:

  1. Tak for de flotte flotte billeder og små fortællinger:-) Du nyder det gør du ik? og du har det godt har du ik?

    Jeg tænker på dig!!

    SvarSlet