Jeg har besøgt indianerner og inuitterne i kanoen på elvens vilde temperament. Indianer der fragtede sig selv ned gennem kongelige flydende gader, hvor naturen majestætisk strækker sig mod sky på hverside af elvens bred. Dynamiske former; bjerge, klipper, træer og bølgebrus, der fortæller indianernes historier om deres færden fra ene bred til hver anden.
Jeg går en tur imøde her på mandag, min fødselsdag, smil, det bliver hygligt. En tur hvor skovene og fjeldenes små væsner vil følges med os over top og dal. En tur hvor benene skal transportere fra A-B, dette ikke over vandene men igennem snoede stier og stejle skråninger. Øde og forladte sletter, der vidner om de vilde og svære vilkår planter og dyr oplever her.
Jeg glæder mig rigtig meget til denne tur, jeg elsker at vandre... at dit mål for dagen er at nå fra denne plet på kortet til den plet syv felter længere oppe. Man tager kortet op til en afstand på 10cm fra næsen, og studere højde kurvenes udfordringer, elvenes bugtede og krogede arme. Tager kompasset i hånden, måler kursen, og så går du, mens du oplever i et levende teater.
Jeg er rigtig glad for Norge, jeg har det rigtigt godt, der er nogle dejlige mennesker og jeg arbejder på min personlige udvikling og tænker på ligenu og fremtidens gaver og drømme, tænker på fortidens mærker. Jeg ved ikke om det er konfrontationen af en selv man møder i spejlingen af denne nøgne og smukke natur. Jeg ved ikke hvad det er der gør at man bliver en smule mere følsom og sårbar. Men jeg oplever det meget stærkt og levende. Tanker, drømme, ideer, minder, mennesker og oplevelser der berøre mig på anden vis end før. Måske er det tiden, der lader mig reflekterer og evaluerer følelser og drømme, som har ligget i dvale pga manglende tid, manglende rammer for billederne, der har gemt sig og ventet.
Jeg reflekterer over Norge, landet med fjeldene... Refleterer over min indsats og indstilling...
Jeg savner jer, familie og venner, jeg savner forståelse uden for mange forklarende ord. Det er et dejligt og bekræftende savn. Jeg elsker jer højt, dybt og langt.
Lidt billeder fra kanoturen...






















